Glassförsäljaren flörtade med mig

För det första, jag förstår inte alls varför jag försover mig hela tiden. I en period var jag faktiskt riktig duktig på att gå upp men nu så fort larmet går stänger jag av det på en gång och somnar om inom dom närmsta fem sekunderna. Så fort går det och så enkelt är det. Idag kom jag inte till skolan förrän vid lunch och var bara med på två lektioner, men .. Bättre sent en aldrig som man säger =)
Sista lektionen kom iallafall glassbilen till vår skolgård. Och vem vet vad han gjorde där egentligen han sa det själv att han inte visste vad han gjorde där när massa barn kom och skrek vi vill ha glass!
Iallafall gick jag ut från min lektion med Tsenat och Pelin för att prata med honom. Och han la in en riktig flört på mig den där 30 åriga glassförsäljaren. Yuck .. Såhär led väl vårat samtal:

Jag: Vad gör du här?
Glassförsäljaren: Det vet jag inte ens själv.
Jag: Men kom tillbaka nästa tisdag.
Glassförsäljaren (med ett leende.): Vad händer då?
Jag: Öhm .. Jag ska köpa glass?
Glassförsäljaren (med en liten ledsen min nu.): Aha ..
Jag: Ja, så kom hit varje tisdag jag ska bli din stamkund.
Glassförsäljaren: Jag kan komma till dig istället, vart bor du?
Jag: Haha va? Nej jag ska köpa glass här i skolan, så kom nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0