Stort föråd

Precis är jag klar med lunchen! Gjorde köttbullar med snabbmakaroner åt Emilia och Valentino som är här idag, igen. Alltså jag fattar inte jag känner mig som en mamma dom bara dras till mig hela tiden. Dom ska inte vara med min andra syster, eller med mina brorsor, nej bara med mig.
Jag fick förresten ett samtal från moster nyss där hon berättade att eftersom min syster Tanya, ungarnas mamma ligger på sjukhus så ska barnen få åka till Ivana idag istället, min andra syster. Men grejjen är ju att dom inte vill åka dit utan mig, och jag ska ju ut ikväll så jag kan inte följa med. Alltså det är hemskt att se deras ledsna blickar men vad ska man göra.

Nu sitter jag och tittar på min vodka flaska som jag fick av min bror igår, haha asså jag kan verkligen inte slita bort blicken. Fast jag egentligen har viktigare saker för mig som borde göras som lära mig min uppsats utantill som ska redovisas på måndag, annars blir det lixom ig varning där. Men jag orkar inte!
Nej .. Nu kom vodkan tillbaka i tankarna, och när jag tänker på det så kom jag även på att jag har en aquatini alkoläsk i kylskåpet som suktar. Eller ja .. Jag hade egentligen två stycken men den andra drack jag igår, fast jag skulle spara båda tills idag .. Kunde inte hålla mig!
Juuuuste Alle gav mig halva av sin grappa  igår också innan han gick ut och grappa är lixom skiiit starkt, en sprit från Italien.
Sist berättade Alle hur han hade värsta hostan hos Tanya och då kom hennes man Antonio med lite Grappa för att han skulle sluta hosta, han berättade för mig att han aldrig svettats sådär mycket under någon natt.
Men konstigt nog var inte den här grappan så stark, vad Alle berättade för mig iallafall. Han sa att man måste shotta den för att den inte var så stark. Strange .. Måste va något falskt märke då, den kan omöjligt vara ifrån Italien.

Men nej nu ska jag alldeles strax duscha sen kommer min moster förbi med pannkakor, älskar hennes pannkakor! Sen får jag väl se hur det blir med barnen, jag ska iallafall ut hur som helst, det blir fest i en lokal så alltingen får barnen fortsätta sova här så får typ min brorsa eller nåt vara med dom. Eller så får Ivana helt enkelt komma och hämta dom vare sig dom vill eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0